onsdag 9 maj 2012

Vårruset





Onsdagen den 2 maj var det dags för det efterlängtade med fruktande loppet på 5km kallat för Vårruset. Det var bara kvinnor som sprang/joggade/lunkade, men först tog vi en liten rundtur på området för att medverka i olika tävlingar. Vi ställde upp oss i dem olika startgrupperna och det blev en gemensam uppvärming. Vet inte riktigt hur dem tänkt där, när man skulle hoppa och flaxa med armarna i en fullsmackad ruta...När det var dags för min grupp att bege sig iväg och vi kallades för lunka...sprang alla. Cecilia, Eva-Lotta och jag fattade ingenting så vi sprang vi också och asgarvade samtidigt. Trots att jag sagt att mitt mål var att komma före dem, var jag sist in av oss. Men det gjorde absolut ingenting, då jag slagit ett personligt rekord. Jag kom in på ca 42 min och det var 15 min bättre än den sista gång jag gick 5km:) Jag fick ju även en medalj och Maina mötte mig på mållinjen med en röd ros:) Efter målgång tog vi en picknick i det gröna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar