lördag 11 september 2010

Sen födelsedagsfirande

Äntligen fick vi till en helg då jag kunde få min efterlängtade present av Maina. Jag skulle vara klar och redo att åka vid 9.30 imorse. Vi begav oss till centralen och tog därifrån tåget till Landskrona. På vägen dit avnjöts det frukost som inhandlades på Pressbyrån. Väl framme i Landskrona tog vi oss vidare med trådbussarna riktning Venbåtarna. 3o minuter tåg båten över det lugna vattnet och framme där hade Maina förbokat en Tandemcykel. Hur skulle detta gå? Det började med att jag cyklade ifrån Maina, men han sprang ikapp som den kenyan han är. Påhoppet slutade dock i mycket smärta...för honom. Vi tog oss ner för Kyrbacken, uppför 20graders lutning, förbi en massa danskar och runt hela ön. Vi drack varmoboy på ett lysxställe, höll på att cykla utför kanten rakt ner i havet. Turen runt Ven var skojig och det var häftigt att hyra en Tandemcykel. Trodde det skulle vara läskigare än var det var, men som tur var så styrde jag. Provade att sitta där bak och cykla men det funkade inte, Maina cyklade av mig....Men jag skrattade mycket under resan, speciellt när piraterna kom och Black Pearl efterletades.

hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar