söndag 10 maj 2015

Peking vs Shanghai (20150403)

Dagens mission var att finna mitt tyg till kavajen som jag ska få uppsydd. Därför begav vi oss efter frukost till tygmarknaden. Det var ett helt hav av bara tyger men naturligtvis så fanns inte det jag var ute efter på många ställen. Men till sist hittade vi det. Då passade jag på att köpa ännu mer tyg för att sy upp en till sak:) Funderade även på att sy upp en kashmirkappa men så blev det inte. Vi tog en runda inom knappmarknaden också men bestämde mig att det fick bli en sydd knapp istället i samma tyg.
Därifrån åkte vi till silkmarket men först käkade vi lite nuddlar.
Sen begav vi oss tull Yuans jobb för att möta upp honom och dra på fotbollsmatch Peking-Shanghai. Maina blev ett stort fan, skrek både glåpord och hade halsduk:) Fullsatt var det på hela läktaren medans motståndarlaget hade fler poliser som  bevakade dem än det fanns besökare. Såklart vann Peking och stort jubbel blev det såklart! Efter matchen begav vi oss hem och beställde spett till middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar