måndag 30 augusti 2010

Karpathos, Grekland

Då var man åter hemkommen och börjat jobba igen, efter en hel veckas avkoppling på Karpathos. Började med en bussresa till Kastrup och därifrån flyg till Karpathos. Väl framme där blev det åter en bussresa till Pigadia och hotellet. Vi hamnade på ett kanonhotell, typ 5 min från stranden. Efter en lååång väntan på lägenheten (typ 3h eller så) packades tankinin snabbt upp och Maina ramlade i säng. Poolen var svalkande och solen var het mellan 35-45grader. På kvällen avnjöts mat ute och ett glas vin som fick mig fnittrig resten av kvällen. Resten av veckan avlöstes med cykelutflykt på egen hand där vi hittade en egen sandstrand, Turistresa till Olympos med både buss, båt och vandring, bussresa till Lefkos, BBQ-afton med grekisk mat, crazzy golf, öl, vin och en massa toalettbesök....

Hemresan höll vi på att missa då min klocka helt hade fuckat upp sig. Jag stod och gjorde frukost i lugn och ro med tron att det var minst 1h kvar till bussen och Maina sov. Jag hörde ett brummande ljud och gick ut för att kolla.....så klart det var bussen. Vilken panik som utbröts, trodde verkligen vi skulle missa den. (Hade kanske varit skönt ändå med en vecka till i värmen) Vi hann med och landade hemme i vår lägenhet runt 17 igår kväll.

För att summera hela resan var den fantastisk och precis vad vi behövde. En skön och avkopplande semester där man kunde koppla bort allt som hade med jobb, plugg och Sverige att göra och bara umgås med varandra och låta kärleken spira. Vilket var precis vad vi gjorde:D

hejsvejs

1 kommentar: