söndag 15 augusti 2010

Småland och 30 års fest

Igår begav vi oss på en 2h tur i bil till Småland och Ekbacken för att fira Helenas 30års dag. Pappa hade sagt att vi skulle få svårt att hitta dit, men det var det inte. Kan bero på att jag hade den bästa kartläsaren i bilen...Väl där 30 min försenade, satte vi oss direkt vi lunchbordet efter att ha hälsat på alla. Vi mumsade i oss laxpaj, köttfärspaj, sallad, segt bröd och drack kall dryck. Mmm. Sen sågade vi lite träd med Albin och Melvin samt räfsade ihop allt gräs från gräsmattan. Efter lunchen gick vi på en kort promenad till skogen där vi skulle prova på lerduveskyttning, vilket var skoj. Dock träffade jag inte en ändå duva, medan Maina tog 5 av 10. Tillbaka till huset för att avnjuta lite saft och kakor innan lekarna drogs igång. Jag var lagkaptenen i lag 1 och där fanns också bror Paul, Matte och Nathalie. Vi började med blåsrör, där jag smällde 2 ballonger, sedan pilkastning där jag var bäst i laget och fick 10p, därefter blev det 0p i luftgevär och 0p i ringkastning. Det slutade med äpple i spann där Nathalie ställde upp för vårt lag och hamnade på en andra plats i den grenen. Vann gjorde Helena, hon stoppade ner hela huvudet i spannen ju. Melvin gillade inte alls det och fick panik när han såg mamma göra så, han stod och stampade i med foten i marken och blev jätteledsen. Stackars liten. Mitt lag kom på en 3:e plats av 4 lag på 103 poäng:D. Efter tävlingarna blev det mingel, mer sågande av träd...och vi stack och badade. Eller jag agerade chaufför till de andra och på stranden lekte jag med Melvin. Grillan hade satts igång där hemma och allt var nästan klart när vi kom tillbaka. Det bjöds på kyckling, kött, korv grillade grönsaker och potatissallad samt sallad. Hur gott som helst och smakade bra efter en aktiv dag. Tårta blev det så klart och grädden blev godkänd av Albin:D. Paketen öppnades och sen var det dags för en 2h tur hemåt till Malmö. Var riktigt trött och det var jobbigt när det stundvis regnade och hastigheten blev 70km/h. Väl hemma kröp jag ner i sängen och sov gott, åtminsstone halva natten.

hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar