lördag 23 oktober 2010

Barngympa och spöket Laban.

Igår var jag på kalas hos min bror, hans styvdotter fyllde 9 år. Skoj! Passade på att hångla upp min älskling...

Idag var jag på barngympa med Albin. Vi började med att gå runt i ringen både på tår och häl, sen blev det att springa lite. Efter uppvärmningen som faktiskt gjorde en varm, så var det ner på golvet för lite avslappning. Efter det så sprang vi fram och tillbaka över hela rummet fler gånger. När det var dags att plocka fram ALLA leksaker blev både barn och föräldrar helt lyckliga och ögonen tindrade. Stora bollar kom farande över rummet, såna man kan ligga på. Bänkar sattes mot ribbstolar och matta lades på för att bilda rutschkana, bänkar med rep sattes också upp så man fick prova att vara spiderman, hinderbana, plintar, mattor, bänkar, häckar. Ja allt man kan tänka sig fanns där. Hela idrottssalen var täckt. Barnen älskade det. Sen var det dags att städa undan allt och åka matta som föräldrarna drog till Här kommer Pippi Långstrump. Slut!

Vi käkade luch på stadsbiblioteket och sen bar det iväg till sf-bion där vi skulle se Spöket Laban och alla hans vänner. Underbar eftermiddag med min älsklings Albin!!

Ikväll kommer andra troll hit nämligen Ellen och Melvin som också är mina älsklingar!!!!

hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar