onsdag 8 december 2010

Bajs

Sitter på jobbet nu, har lite rast där jag mumsar i mig pepparkakor och lussekattor som mina barn har bakat. Själv var jag och en annan kollega ute i skogen med vissa av barnen och samlade bajs som vi nu har fryst in för att undersöka vid ett annat tillfälle:D

Men det var skoj att se våra 6 barn samlas kring en blomma i vårt odlingsland och diskuterar hur man kan göra den glad igen, då den var väldigt ledsen nu(vissen). DEt slutde med att dem använde snön, för den smälter ju och med vatten blir blomman glad igen. DE byggde en snögubbe runt blomman. DEt var väldigt roligt att se dem så hängivna och så inne i diskussionen. Önskade att man kunde filmat hela händelsen för att visa dem själva och för att kunna skriva ner en ordentlig observation.

hejsvejs

1 kommentar:

  1. Haha låter ju helt underbart! Är så kul att de vad barn kommer på :D Skoj!! Gott med lussekatter! Ska baka det nu i helgen med familjen och mina föräldrar! Gött!! Puss

    SvaraRadera