söndag 12 december 2010

Lördagsmys

Igår begav jag mig hemåt till Barsebäck och min familj. När jag kom dit så blev det mycket bus med Albin, Melvin och lilla Ellen. Det var skönt att träffa mamma och pappa med, har inte sett dem på en månad. Jag, Helena och de två pojkarna gick ut och lekte ett tag. Dem åkte fyrhjuling och trampcykel framtill att trampcyklen fick åka in på verkstan och bli lagad. Då passade vi på att gå in och värma oss. Jag satt och myste med pojkarna i soffan och tittade på Elias 2 och åt clementin. När Palle och Macke hade hämtat upp Malin i Lund och var tillbaka så var det dags att käka. Alltid lika gott att käka päronens mat, som denna gång bjöd på en härlig gryta, potatis, sallad och bröd. Det blev till och med en matlåda till mig att ta med hem....me like. Måste bara tillägga att det var så himla synd om Melvin, han grät hur mycket som helst igår, han hade ont i rumpan och kunde inte bajsa. Stackars liten.

Efter alla hade åkt, men inte jag så blev det att titta på Sex and the city :)

Idag har det blivit en runda till Ikea med päronen, köpte 4 glas. En härlig med lugna sköna fast händelserika dagar.

hejsvejs

1 kommentar: