tisdag 21 december 2010

Julfest på Big Bowl

Igår var det julfest på Big Bowl med hela 120 personer i mitt rektorsområde. Efter många om och men, med kollegors hjälp visste jag äntligen vad jag skulle ha på mig. Fixade till mig hemma och begav mig iväg. Precis när jag kommer till entre på vår byggnad gör jag nästan en ordentlig vurpa om det inte hade varit för räcket så hade jag inte kunnat joina mina kollegor. Väl på big Bowl var det kö utanför, det var många människor som skulle ha julfest igår. Träffade min kollega i barnen och sen blev det till banan. Jag spelade med några människor som alla kom från samma ställe. Strike på första slaget. Najs!!! Sedan efter 1h bowlande, blev det äntligen middag. Julbuffe!!!! Massvis av sill som man började med, fyllde hela tallriken och sen blev det lax, köttbullar, skina, prinskorva, revben, janssons frestelse och diverse andra saker. Mums säger jag bara. Mätt blev man också, men fick naturligtvis i mig lite gröt med. Som julklapp av chefen fick vi presentkort på Malmö Opera.

Kvällen var fylld av skratt, så vi nästan vek oss dubbelt och avtackande av chefen. Mina kollegor och jag var dem sista som lämnade. Tack för en underbar kväll!!

hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar