måndag 9 april 2012

Glad Påsk

Påsken kom och den gick och nu är den över. Det har varit skönt med ledighet, att kunna vara uppe länge och unna sig lite sovmorgon. I fredags blev det påskbuffé hemma hos päronen tillsammans med Palle med familj. Fast innan det var jag på Nova Lund med Sannie. Hur mysigt som helst, vi gick runder och sedan blev det en lättare lunch. Där satt vi säkerligen i minst 1h och baras snackade, hur underbart och avkopplande som helst. Hemma hos päronen senare, kom påskharen med endast påskägg till Melvin och Ellen...Påskafton spenderades hemma med god mat och massa mys. Påskdagen började med mys hemma och sen bar det iväg till äventyrsgolf i Folkets plats, naturligtvis vann jag. Efter att handen blivit nerkyld i kallt vatten och blåsten som hägrade utanför avnjöt vi en kopp varm choklad innan vi tog en promenad hem. Hemma lagades det god mat, det blev en mustig kycklinggratäng....mums och sen blev det filmmys.
Idag har Markus, Albin, mamma och pappa varit här, så det blev storstädning i gårkväll och idag. Vaknade upp imorse med att dammsuga och våttorka alla golv. Fan vad skönt att ha det gjort. Sedan bakade jag mitt kända bröd och bara inväntade tiden till det skulle ringa på dörren. Helt fantastiskt att träffa älskade Albin igen, vad jag har saknat honom. Det blev en massa bus, bamsespel och även lite lek på lekplatsen innan dem åkte hem igen. Nu ikväll hämtade Jenny upp mig och vi åkte för att shaka assen i ett Zumbapass. Det var riktigt skönt och rolig koregrafi. Man blev ordentligt svettig...men det är bara härligt. Sitter just nu och väntar på att plutten Maina ska komma hem och mysa med mig, de sista timmarna innan man är tillbaka på jobb. Jag hoppas att alla andra också har haft en mysig Påsk tillsammans med era nära och kära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar