tisdag 17 april 2012

Norge - Stryn

Idag begav jag mig hemifrån vid 06.40, men iställetför att ta den ordinarie ruten ut till Fosie blev det istället till centralen. Där mötte jag upp min nya Shpresa. Vi tog tåget till Kastrup och mötte upp Lotta och Andres samt Inga Lill. Vidare checkade vi in och genom passkontrollen. Vi tog en liten fika och bekantade oss med varandra. Sedan boardade vi planet som skulle ta oss till Oslo. Jag har aldrig varit med om något liknande att man ska ta sitt bagage och gå ut för att sedan entra flygplatsen igen och checka in på nytt. Innan vi gjorde det beövdes frisk luft fyllas på. Vi mötte upp Stefan, Anders och Bengt där inne när vi skulle boarda planet, som var ett litet propellerplan med ca 40 platser. Vi satt och pratade och fick reda på en hel del om bussarna och så, vilket var väldigt intressant. Efter att startat och landat 2 gånger med propellerplanet var vi framme i Sandane, där "VÅR" förskolebuss hämtade upp oss och tog oss till fabrken i Stryn. Där mötte vi upp JAn-Rune som visade oss genom fabriken och hur det gick till vid bygget av en buss. Också det väldigt intressant. Vet ni vad som stod längst ner...Jo yterliggare en av våra bussar som ska til Malmö:) Framme på hotellet fick jag en mindre chock över mitt väldiga rum. Stor balkong, som vätter mot fjorden, snötäckta berget och utomhuspoolen samt så har jag efter/kvällsolen som värmer mig. Underbart! Medan andra vilar eller tar en öl, var jag och provade utomhuspoolen och simmade 35 längder. Nu 19.30 ska vi mötas upp i baren, ta en drink och äta middag tillsammans.
Jag njuter på min balkong
Min utsikt
Bussen är något försenad i konstruktionen
Gubbgänget - Jan-Rune, Rune, Stefan & Anders
Jag och Shpresa på flygplatsen i Oslo
Avnjuter frukost på Kastrup¨
Utsikt ur bussfönstret på väg till Stryn
"Tanten" som ska köra vår buss:)
Troligtvis Visans busss

1 kommentar:

  1. ÅÅÅhhhhh vad underbart det ser ut och att du får en sådan upplevelse under tiden du arbetar.
    Självklart saknar vi dig !!!!! pratar om var du är dagligen.

    SvaraRadera