fredag 13 april 2012

PT

Igår var jag en smula spänd, förväntansfull och nervös. Efter jobbet drog jag till 24/7 för där hade jag ett möte inbokat kl 15 med en PT - personlig tränare. Det började med en uppvärmning på cykel i 20 min och under tiden jag svettades och trampade ställdes det en massa frågor om mål, längd, yrke, träning osv...Sen blev det "störst går först" som Elin (PT) sa och vi började att träna rumpa och ben. Det blev även några fler styrketränings stationer och sen avslutade vi med att boka in ett nytt möte - måndag kl 17. Då ska jag göra konditionstest, styrketräningstest och kostsamtal bland annat men även lägga in ett basprogram för mig att följa. Jag fick även läxa till på måndag och det är att gå runt med en kamera och fotografera allt som jag stoppar i munnen. Kanske ser lite dumt ut att fotografera all maten, men det är samtidigt roligt. Jag måste även bestämma mig hur många timmar jag vill ha med PT - Elin. Det kostar ju ganska mycket, 650kr/timme (fast billigare ju fler du köper) så får se hur många tillfällen man vill ha. Hon rekommenderade 18h vilket kommer att kosta mig 10000kr. Är jag redo för att investera så mycket??





Idag blir det Zumba med Jenny 17.30, sen blir det helg!

1 kommentar:

  1. Oj, det var ju riktigt dyrt med PT men jag skulle gissa att det är värt pengarna! Men man måste ju ha råd att lägga dem bara. Själv ska jag och Lucas gå och simma/bada en gång i veckan och jag ska försöka gå och styrketräna en gång i veckan. Så får hoppas jag har disiplin till detta nu!! Lycka till iaf gumman. Låter som en riktigt bra plan det där! Önska jag hade 10000kr att lägga på det :D Kramar

    SvaraRadera