söndag 25 juli 2010

Jobbhändelser

I måndags blev jag och en annan kollega firade av alla barnen och de övrgia kollegorna med sång, blommor och glass i stora lass. Det var mycket skoj och helt oväntat men blev väldigt glad och uppskattat. I tisdags hade vi en händelse på jobbet som slutade med att ett barn blev inlagt på sjukhuset och en upprörd mammas samtal på onsdag morgonen, som kanske nu slutar med att de säger upp sin plats. Känns som jag har blivit syndabocken för hela händelsen och jag mår sjukt dåligt över det hela. What to do?? I tisdags var jag även och tränade friskis och svettis med Nina på sjöbobadet tog ett dop för att svalka av oss och sedan blev det en glass i Bjärred:D. Träningsvärken steg i grad hela onsdagen, men det var inte så farligt. I torsdags blev det en tur till Ängelholm, där jag och Bella var med på Zumba. Det var Maria, min svägerska som höll i det och brorsan var Dj. Först var det lite strul, för Marias Ipod hade lagt av en halvtimme innan det skulle börja, så hon var ganska uppspelt och nervöst med det. Men allt löste sig precis som jag sa och vi körde en jobbigt, skojigt och svettigt pass med Zumba. Det är tur att Maria har så mycket energi för det behövdes för att orka igenom hela, samt att jag älskar att dansa. Det kom några droppar under träningen, men det var bara skönt och lite svalkande, men nästa gång behövs det definitivt mer vattenflaskor med. Man ska ju röra på allt som går att röra på. Bort med fläsket. När jag kom hem hade älskling min tänt ljus i hela lägenheten och gjort Amerikanska pannkakor som vi snaskade på innan det var läggdags.

I fredags hände det inte jättemycket på alls, tog det ganska lungt faktiskt. Skönt att det var helg dock, då man mår skitdåligt.

I lördags var det dop för Annie, Ellen, My som prästen ständigt upprepade. Riktigt roligt att hon döps efter mig, me i like. Det blev så klart buffé, tårta och lekande med de andra små gobitarna. Melvin har verkligen tuffat till sig, man får höra ganska ofta, "Lägg av" och han är då inte mer än två år. Åkte rutschkana med Albin, Melvin och Ninis (Kaninen) och Maina, vi busade en massa. Melvin var så rolig under dopet då han uttryckte "Nu ska Ellen bada" och "Ellen grät inte" samt dansade han längst framme under psalmerna. På kvällen och åter igen i Malmö kom Sanna och Nina hem till mig och partajade. Drinkar blandades, shotar intogs och min förvaringshylla är äntligen färdigmonterad. Krävs 3 skånebrudar och lite alkohol för att fixa det. Sjöng även till min pluttis, och han låg stolt och vred sig i sängen av att tre brudar sjöng "En sådan Karl" för honom....hihi. Han tyckte även det var en aning pinsamt. När vi var på väg ut blev vi nästan arresterade av polisen, de saktade in och stirrade ut oss innan de åkte vidare med blåljusen på. Blev nervöst där ett tag och sedan visade Sanna trosorna på bussen för killarna så de ramlade nerför trappsteget. Hihi. Mötte upp Julia på Södervärn och andra av Sannas kompisar på D'angelo där det intogs mer sprit och shotar innan det var hemåtfärd till Maina och vår säng. Sängen snurrade och jag mådde ganska illa, genom hela natten. Men klarade mig utan att spy.

Söndagen har gått förbi genom en massa mysande i sängen och tittat på film samt bakat en paj. Dags att sova snart.

hejsvejs

1 kommentar:

  1. Oj vad mycket på en gång!! Zumba var skit bra träning ju! Man blev jävligt trött dock men man borde gå på mer då det verkligen svettades deluxe mycket!! Hur gör vi nu med Zumban då min kära My? VI bor ju på olika delar!! Vill Zumba me dig!!DVD?? eller IRL? Kul att Ellen blev döpt efter dig ju! Så sött!! Love you gumms! Kramar

    SvaraRadera