söndag 25 juli 2010

Längesedan

Nu är det ett bra tag sedan jag skrev och mycket har hänt sedan sist. Ska inte gå allt för långt tillbaka. Tänkte börja med min födelsedag den 17 juli. Maina firade mig först hemma, med att komma in med en stor heliumhjärtballong där det stod "I love you My", blommor som han själv hade plocka och prinsesstårta. Ingen nyttig frukost men man fyller bara år en gång om året:D. Jag fick även en tuta som såg ut som en hund med båthatt och den är en slags ledtråd till vad som händer den första lördagen i augusti. Några förslag?? Sedan fixade vi allt för picknicken som egentligen var meningen var att jag och Maina skulle ha födelsedagskalas med familjen i Slottsparken, men då vädret var ostabilt beslöt vi att vara hemma hos mamma och pappa. Det var bara till att packa ner all mat och så hämtade pappa oss och vi fortsatte förbereda allt hemma där. Gästerna kom, maten var grillad och allt var framdukat så det var bara att hugga in. Blev en hel del mat över så det räckte för några dagar. Åter hemma i vår lgh städade vi det sista och sen försvann Maina med mina nycklar. Lite senare kom Bella och Magda insjungade....med paket och massa andra hemligheter. Jag fick en påse med lappar i, som allt skulle hända under kvällen. Det börjades med prinsesstårta och sen blev det både S&K, häxblandning, jag har aldrig, make-over, karaoke och en massa annat. Det kändes som det gick ut på att supa mig full....lyckades det?? Andra händelser under kvällen, var mooning, sängen gick i sönder samt sugmärken på halsen.....avslutades med utgång på Etage med Bella. Morgonen efter bakades det scones och vi hade en mysig frukost innan dem begav sig hemåt.


Då sängen gått sönder under lördagens aktiviteter, fick jag Maina och mina föräldrar med mig till Ikea för att titta och kanske köpa en ny säng. Vi hade tre alternativ och det blev den mittemellan som vi båda var ganska nöjda med. Köpet gick ganska snabbt, men det tog dessto längre tid att sätta ihop den. Men gud vad underbart det är att ligga i den nya sängen. Älskar den!! Men det blev verkligen en dyr födelsedagsfest:D

hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar