tisdag 6 juli 2010

Sammanslagning

Har nu gått två dagar sedan sammanslagningen började. Det är lite jobbigt, för man känner ju inte alls till den förskola vi är på. En del av barnen tycker faktiskt det är rätt tråkigt där just för att vi knappt får röra något där. Men vi har börjat planera lite utflykter så det är skoj:D

Den senaste tiden har det hänt en hel del på jobbet. I torsdags hade vi utflykt med barnen in till Slottsparken där vi matade ankor och sen blev det middag på McDonalds vilket barnen älskade. Varsin leksak och ballong gick vi vidare till Sagolekplatsen innan vi tog bussen hem. Jag hade ett barn som somnade ganska roligt på min axel, så man märkte att det hade varit en fartfylld dag. Tillbaka till förskolan stod många föräldrar och väntade på oss eller rättare sagt sina barn. I fredags var det klänning på för att det var FEST som nalkades. Började med långbord till frukost och sen kom discomusiken igång med Lady Gaga ( vad annars liksom). Dagen fylldes med dans, glass, popcorn, flädersaft och en massa paket. Man känner sig verkligen uppskattad när man får paket av barnen. Fick en påse med MM och bokmärke av ett barn, choklad av ett annat, ljushållare som de flesta barn hade lagt ihop till och ett halsband med en ängel (älskade det verkligen) av ett barn. Dagen nådde sitt slut och när de sista barnen dragit sig hemåt började jag och min kollega med att dra ner allt som fanns på väggarna, för att göra det redo inför hösten. Vi sa byebye till två kollegor och önskade dem lycka till på nästa jobb, skickade två andra kollegor på semester och hoppas att de njuter av sin ledighet. Själv jobbar jag ju hela sommaren.

I lördags var jag och tog mitt första dopp med pappa. Endast 17 grader i vattnet och 31 i luften. Shit snacka kallt....tog ett tag innan man doppade sig. Men det var ändå skönt och avsvalkande på något skumt sätt. Maina var på svensexa och jag fick agera chaufför på kvällen och hämta hem honom från Helsingborg. Haha fick mig roliga skratt. Killarna kunde knappt gå. Maina vaggade fram på ett fullkomliugt roligt sätt och Markus gick bredbent. Haha. Dagen efter alltså i söndags kunde Maina knappt gå (:D) men jag fick ändå med honom till stranden. På kvällen hade pappa och jag vatten kring medan Melvin och Albin står helt förtvivlade och tittar på vad som händer.

Med andra ord det har varit en fartfylld helg vilket jag tycker om.

hejsvejs

1 kommentar:

  1. Oj vad mycket som har hänt!! Och imorgon får jag träffa dig! Ska bli mys pys!! Ha de bra kramaissar!

    SvaraRadera