lördag 31 juli 2010

Personalhäng, goa kollegor och bröllop

Vi hade personalhäng i torsdags då vo bestämt oss för att grilla korv och ha med oss något gott. Precis när detvar dags att träffas vid 19, började det naturligtvis att regna. Men det hindrade inte oss från att hitta ett stort träd där vi kunde slå oss ner under och samtidigt ta skydd från regnet och tända grillarna. Korven slängdes på, drickan kom fram och även allt annat gott:D. Vi var 10 stycken varav 4 stycken var respektive till personalen (Evin, Johan, Sanna m sambo, Jimmy, Maria & Dennis, Eva-Lotta och Maina och jag. Vi hade det hur mysigt som helst och skrattade en hel del, mycket åt Jennie från Lysekil....haha. Men det var jätteskoj att träffas utanför jobbet för att se vem alla är. Vi begav oss hem samtidigt som Evin och Johan och gick genom kyrkogården. Dock upptäckte vi att porten där var låst försent. Det var ju bara att ta sig över grinden/staketet vilket var lättare sagt än gjort. Maina och de andra två kom över på rätt sida, men det gjorde inte lilla jag. Hur jag än försökte funkade det inte, och Maina hade mer problem med en läckande flaskan än att hjälpa mig där jag stod med ena foten i luften och hängde. Till slut bestämde jag mig för att prova att krypa under griden som Maina och E hade gjort. Och vet ni vad det funkade:D tack och lov, varför försökte jag inte det från början?? Haha hemåt beav vi oss med bussen och sen direkt ner i säng, skulle ju öppna i fredags. Pust.

I fredags var jag och gjorde mina naglar, ett nytt set franska. Det enda jag har att tillägga är att asiaterna, speciellt där måste lära sig hur man bemöter sina kunder. Verkade mest som de snackade skit där de satt och vred och vände på mina naglar, snackade och skrattade.

Vill skänka en liten tanke till mina underbara kollegor som jag äntligen lärt känna. Utan dem så hade sammanslagningen varit sjukt dryg och tråkig. Ni är underbara människor!!

Idag nalkas det bröllop, måste först till Panduro och köpa en sak som behövs till sånghäftena. Verktyget pajade igår så det blev lite kris där. samtidigt fick Maina ett utbrott över lägenheten och så var jag tvungen att ta tag i det.

Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar