måndag 25 april 2011

Påsk och lite annat

De senaste helgerna sedan vi kom hem har det hänt mycket. Även fast jag ibland kan få damp av att vissa dagar händer ingenting. Vi har firat Aneek och Sandras födelsedagar även fast det var ett tag sedan. Jag har varit hos Bella på tjejkväll och lärt känna lite nytt folk, alltid trevligt. Vi har haft påskfest på jobbet och medan vi satt och åt gick brandlarmet och innan vi hann reagera och börja röra på oss kom chefen och sa att det var falskt larm. Förra söndagen var jag hos Albin, Markus och Malin på middag och det var årets första grillning:)

Jag älskar långledigt, men jag önskar det kunde varit fyllt med lite mer happenings. Blir så fruktansvärt rastlös annars, vilket Maina får känna av. Vi började med i fredags att åka till Helsingborg för att fira Ellen 1 år. Så stor snäckan har blivit, kan till och med gå nu. Det kunde hon inte sist jag såg henne. Hon fick en egen fåtölj av mamma och papppa och dden bara älskade hon. Såg ut som en riktig prinsessa där hon satt. Fick även en Bobby Car av farbrödrarna, men den hade hon ingen chans på utan den tog storebror och kusin. Mysigt var det varje fall och solen sken. Nästa kalas som sker kommer att vara i det nya huset. Vi begav oss hemåt och på kvällen kom Lotte och Michel som var barnalösa första gången på jättelänge. Det blev bowling och en massa goa drinkar på O´Learys. Behöver inte dra resultaten (jag vann ju så klart:P) Möllan var vårt andra stopp och där blev vi sittande på den minsta baren tills det stängde och bara snackade. Så klart blev det Sibylla innan vi splittrades och begav oss hemåt. Mysig kväll! Lördagen var det mys i sängen och sen hem till päronen på påskmiddag. Snacka om att dem blir chockade varje gång vi kommer gående i trädgården, dem brukar nämligen alltid behöva hämta oss i Löddeköpinge. Jag tycker det är superskönt att komma hem och bara sitta och njuta i trädgården - längtar tills jag får min egen. Påskmaten var god och första rabarberpajen likaså, sen blev det skratt i massor och yatzy. Glad Påsk på er alla!

Igår söndag var typ en sådan dag då jag bara får damp av att göra ingenting. Tur var så kom Daniel och Nina hit och grillade med oss. Dock när solen försvann blev det kallt men vi förflyttade oss då in till Navet där vi avnjöt min goda tårta innan vi fick mer besök. Och tro mig den snubben kunde snacka, kändes som han gick på något så speedad var han. Men det var en najs avslutning på söndagen att få spendera den med goa vänner. Dessutom började lite planer smidas, får se hur det blir med det.

Idag blev det mys i sängen med film och nybakade scones - MUMS. Sen är det tänkt vi ska till Elsa och fira henne (mer om det senare). Ha nu en bra dag i solen och njut av ledigheten!

1 kommentar:

  1. Låter ändå som ni haft mycket att göra även om du en stund igår inte hade något för dig! Tänk på att det ska kunna vara skönt att inte göra något också!! :D Men nu är Lucas gips av och vi får snart ta och ses! Imorgon ska han till läkaren och kolla benet!! Så då är det fritt fram! Puss

    SvaraRadera