måndag 4 april 2011

Zanzibar (måndag-tisdag)

Zanzibar var helt underbart. Rummet med dess otroliga havsutsikt var bland de bästa hotell jag bott på, eller rum i varje fall. Att vara på Zanzibar innebar inte bara sol och bad, utan även en massa äventyr. På måndagen gjorde Maina parasailing, fallskärm efter båt, dem frågade om inte jag skulle göra det också men jag fegade ur. Efter parasailingen ville Maina spela lite fotboll med beachboysen, så jag satt snällt och tittade på en stund, sedan begav jag mig hem till hotellet igen. Vi hittade ett nytt ställe att äta på där vi trodde att seafooden skulle vara kanon. Så var inte fallet alls, min grillade tonfisk var rå inuti och med bränd utsida. Blää. Förrätten var däremot maffig och helt ok. Maina blev dessvärre av med sin mobil på detta ställe. Sedan chillade vi lite på utebaren i deras soffa innan det var dags för hotellet. Tisdagen blev en lugn dag där vi slappade lite vid poolen en stund innan det började ösregna. Maina sprang upp till rummet, men jag satt kvar vid poolen under parasollen och läste bok och tittade på regnet. När det lugnat ner sig en stund, tog jag mitt pick och pack och sprang till rummet. Regnet höll i sig typ 1-1,5h sedan kom solen och den stekande hettan igen:) Då blev det dags för havsbad och solande i sanden. Satt och lyssnade på musik när det kom ett gäng på 7 småpojkar och började dansa framför mig. Maina vaknade till och frågade vad de höll på med. Jag tog en promenad på stranden med, bortom hörnet och sen tillbaka. Helt otroligt att vissa ställen är så underbara. Låg även ett tag på trädäcket och njöt av solnedgången, innan jag och Maina traskade bort till en av de finare restaurangerna för att avnjuta en 3rätters meny. Det blev hummer och avokadosallad till förrätt, jumboräkor och kött till varmrätt och chessecake och chokladkaka till efterrätt. Trodde det skulle vara en succé men det var bara förrätten som var det. Till detta avnjöts så klart vin och öl (vinet väldigt surt dock). Hem till hotellet blev det sittandes på balkongen och sen högläsning:) Vi gick även till baren där det skulle vara liveband ikväll. Har aldrig hört ett band som var lika dåligt som detta. Så det blev ganska snart tillbaka till hotellet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar