söndag 8 maj 2011

Sunday Bloody Sunday

Då var det åter söndag. Åter en vecka som har gått. Känns som tiden bara rinner iväg och man får inget gjort. Ändå har helgen varit fullspäckad förrutom idag. I fredags var det först jobb och vi firade GRÖN FLAGG!! Hade bjudit in alla föräldrar för att fira med oss att vi äntligen fått flaggan, så det blev skönsång från barnen (mestadels personalen som sjöng) och sen korvgrillning i stora lass och glass så klart. Efter det var det dags för trivselgruppen (jag sitter med i den och arrangerar happenings för personalen) att ställa i ordning inför personalfesten som var på kvällen. Andan gick så klart i grönt. Det blev hur mysigt som helst. Sen begav jag mig hem, snabbt in i dusch, leta kläder och fixa maten jag skulle ha med mig till knytkalaset. Buss var ju bara till att glömma, det blev taxi istället. Väldigt pratsam chaufför och vi kom till att prata om hur det var att vara förskollärare, om media och vilken uppmärksamhet man fick som kriminell. Kanske ska byta kariärr?? Skulle inte tro det! Det kändes lite smått skumt att vara tillbaka på jobbet igen, festklädd och med alkolhol i påsen. Alla var hur snygga som helst och mycket mat dukades fram. Gott var det!! Det blev både musikquis och Bollywooddans. Jag fick till och med på mig en sådan som låter hur mycket som helst, när man skakar på rumpan. Så f*n vad det lät om mig, jag ÄLSKAR ju att skaka på rumpan. Jag hade hur roligt som helst och många skratt blev det (speciellt när den ramalde av Eva-Lotta). Vet inte om jag vågar visa mig på jobbet på måndag, då Mirre konstant skrattade åt mig hela kvällen! Dans, skratt, mat, underbara människor och alkohol vad mer behöver man?? Klockan var närmare 02 när jag ramlade i säng - nöjd och glad.

Vaknade upp på lördagen och tog mitt pick och pack för att bege mig till Ängelholm och underbara Magda. Vi möttes upp på stationen och begav oss till Espresso House. Vilka minnen som dök upp, vet inte hur underbara dem var att minnas...Det blev en frappe såklart och sen upp med datorerna och börja skriva en massa. Fick inte så mycket gjort som man hoppats, men vi pratade en hel del. Kan verkligen känna att jag saknar att prata med Magda och framförallt träffa henne. För Guds skull jag har ju levt med henne i 4 månader, där jag bara hade henne att prata med!!! Och det var underbara minnen:) Tack för att du lyssnar och hjälper mig!! Puss!
Efter allt snackande, packade vi ihop och begav oss hemåt - på varsitt håll. Kände mig rätt stressad för jag hade 15 min på mig, efter det att jag klivit in i lägenheten för att duscha, klä mig och sen gå igen för att hinna med bussen till Bjärred. Jag, Maina, Elsa och Okopi skulle till Jonathan och grilla. Allting klickade direkt - vill säga att vi hann med båda bussarna och hittade hem till Jonathan. Kul att se Micke igen och lära känna Jessica och Palle. Maten vad supergod, vem kan motstå grillat liksom. MMM. Vi förflyttade oss in i poolhuset, när det började bli kallt. Där körde vi filmquiz. Sjukt svåra ljudklipp från filmer, men Maina och Okopi lyckade sätta 23 av 27. Kan väl kalla dem nördar:P Andra har ju viktigare saker för sig än att memorera alla namn och serier med skådisar. Fast å andra sidan hade det varit min genre hade jag säkerligen tyckte det var roligare och vunnit!!!! Härlig och fartfylld dag begav vi oss hem och rakt i säng!

Idag söndag har jag inte gjort speciellt mycket. Har varit och köpt glass för att trösta mig med det, då det varit en sådan dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar