söndag 1 maj 2011

Tjejkväll, Valborg och 1:e maj

När jobbdagen nalkades mot sitt slut gjorde jag mig redo för att ta bussen till centralen för att hinna med tåget som gick till Ängelholm. Där blev jag uppmött av Magda och Bella och det blev en promenad hem till Magda och vår underbara tjejkväll. Först tog vi bara en snabbis inom affären för att handla lite snacks och dricka mm. Maten stod redan på bordet när vi entrade dörren hemma hos Magda. Aneek hade varit i farten och tillagat både soppa med frikadeller och nuddlar, vårullar och fried rice with chicken. Mums var det! Smakade inte riktigt som i Thailand men nära nog:) Till maten blev det vin (riktigt gott sådant!) massa skit snack och skratt:) Känns så härligt när man får skratta mycket. Kvällen fortsatte i den anadan med skratt, trevligt sällskap och lite scrapbooking. Det var mest Bella som fick scrappat då jag och Magda snackade för mycket. Jordgubbar avnjöts också med socker och grädde. Efter ett tag plockade vi undan och satte oss framför tv med snacks i knäet och film. Fast vi blev väldigt snabbt trött och gick till sängs istället.

Valborg!
Jag och Bella vaknade upp och fixade disken till Magda så hon bara kunde njuta av dagen och slippa diska. Frukosten var nästan klar också när hon bestämt sig för att vakna. Lite mer skitsnack och lite mys med Tino när han kom efter att varit hos mormor och morfar över natten. Riktig sötis!! Jag och Bella begav oss hemåt och jag skulle vidare till Lotte. När jag knackade på hennes dörr verkade som om de precis vaknat upp. Vi tog bilen till center syd för en dag med massa shopping. Vilket det blev också:) Det blev lunch på Graffiti med en kycklingsallad. Jag fick shoppat 3 klänningar, 1 par leggings, några tröjor, lite scrapbookingsaker på Panduro så det var en väldigt lyckad dag. Sen efter mitt påhitt drog vi till affären för att inhandla mat för grillning. Mums. Vi fixade allt och lätt Michel grilla kyckling och korv. Då passade jag på att busa en del med Ia och Måns. Underbara barn! Maten var supergod och mätt blev man, även idag blev det jordgubbar till efterrätt. Päronen kom och hämtade mig vid 22.15 och så blev det lite yatzy med dem innan sängen kallade.

1:e Maj spenderades med en tidig morgon och frukost med päronen. Sen passade jag på att städa lite bland alla mina saker som är "stored " hemma hos dem. Det blev en kass till Uff och en kass med skit att slänga. Hur är det möjligt att samla på sig en massa saker??? Eller rättare sagt skit. (Kanske hur praktiskt som helst just när man använder det, men sen då?) Vid 11.30 träffade jag Sanna på bussen och vi begav oss in till Malmö och Lilla Torg för att luncha. Så klart blev det på Mello Yello där vi även bad att få träffa kocken!! Ante, vad länge sedan man såg honom men skoj. Och hans mat var super god. Tog även här kycklingsallad.....mums. Vad härligt att träffa Sanna och bara snacka en massa om allt! Det blir tyvärr så himla lång tid som går mellan våra träffa pga att vi jobbar så mycket båda två. Därför är det extra underbart att träffa henne:) När jag vinkat hejdå så var det hemåt jag hade som riktning och till min man. Inte sett honom sedan fredags morse. Blev mys, film och middag. Får se om det blir någon bio ikväll eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar