måndag 23 maj 2011

Tiden den bara rinner iväg

Ännu en ny vecka på gång. Tiden den bara flyger förbi och vad händer? Förra veckan var fylld av både överlämningssamtal, sagoläsning på Malmö scen, sena arbetsdagar (hade både stägningar, utbildning och apt som gör att man rubbar på arbetstiden) och APT. Jisses vad arbetsveckan är fylld från måndag morgon till fredag eftermiddag. Puh. I fredags skulle egentligen Lotte ha kommit och festat med mig, men istället blev det en lugn ensam hemmakväll där jag vred mig i magsmärtor. Har väldigt sällan varit med om dess like, att jag vred mig i sådana magsmärtor och grät hysteriskt av smärtan - funderade allvarligt att åka in till akuten. När jag föreslog det för Maina frågade han om han skulle ringa taxi. Och jag vaddå taxi, åker jag in blir det fan med ambulans. Men tack och lov så slapp jag sjukhusvistelsen, blev istället omhändertagen och vaggad till sömns av en undebar sambo:)

I lördags var det upp med tuppen, och ta tåget till Gunnesbo där vi skulle åka till Ängelholm med brorsan och hans familj för att fira Olivia med ett frukostkalas. Hon är numera en tonåring:) Mysigt att äta frukost med hela vår stora familj (plus alla på hennes mammas sida). Men vem börjar med att dricka öl 10 på morgonen???? Skum människa!!! Efter kalaset blev det en sväng om inom Magda och Aneek för att dumpa av byrån de fick av oss. Trodde morsan och farsan skulle få se Tino men ack han var inte hemma. Åter igen in i bilen för att köra till Gantofta och se Palles m familjs nya hus. Där blev det en massa lek och en vända till affären för att köpa glass och godis med/till the kids. Roligt att se Ellen stå på huvudet ner i godispåsen och hon är endast fyllda 1. Grillning och mysning i solen blev det innan vi begav oss åter till Malmö. Där vilade vi upp oss för att senare dra till ELsa och Okopi på kvällen för att dricka lite vin och spela kort.

Söndagen var man uppe med tuppen igen, får aldrig någon sovmorgon längre. Fixade med lite saker och bara tog det lungt innan jag begav mig till Helsingborg för att träffa brudarna. Mötte upp med Magdalena på knutpunkten och lille Tino (som fick följa med denna gång) och så drog vi hem till Bella. Där satt vi och småsnackade lite innan vi gav oss ner till bakluckeloppisen för att kolla fynd. Trots att JAG inte är någón seconhandmänniska (tycker dock det är toppen att dem finns) fyndade jag 7 gigantiska temuggar med fat till min sambo och mig för endast 50kr. På vägen hem gick vi inom Oj för att handla det sista till maten. Hemma igen började Bella grilla på balkongen och vi fixade dukningen. Maten var suveränt god - mums! Sen blev det Sex and the City-serien säson 1. Inget att klaga på där, vem gillar liksom inte den serien? Ösregna gjorde det ute, verkligen vräkte ner tillsammans med åska och blixtrar. Men mellan skurarna hann jag bege mig till bussen och hemåt. Hemma myste jag lite bara med sambon och tvättade såklart.

1 kommentar:

  1. Naw vad fint av Maina att finnas där så för dig när du inte mådde bra! Han är en sötnos den ju!! Låter som en härlig lördag, men söndagen då???? :( Puss

    SvaraRadera