onsdag 15 februari 2012

Alla Hjärtans Dag

Varje år, återkommer det den speciella dagen då jag tycker man ska visa extra mycket kärlek till omvärlden. Den dagen inträffar den 14 februari och kallas för Alla Hjärtans Dag eller Valentinesday. Det handlar inte bara om att visa kärlek till sin partner utan till alla människor i sin omgivning.


Igår när jag kom hem, var det upplyst i hela lägenheten med ljus som började ute i hallen och ledde mig in till vardagsrummet där hela rummet bestod av ljus. Älskar ljus! I rummet stod Maina och bara väntade på att jag skulle komma in. På bordet fanns det inslagna blommor och naturligtvis var det mina favoriter: vita liljor blandade med långa röda rosor. Till det fanns även ett underbart kort som Maina själv hade skrivit. Han hade även gjort ett gigantiskt hjärta format av levande ljus. Mysigt var det och jag blev så himla rörd och överraskad. Jag hade också planerat något till dagens ära och det var att vi skulle åka pulka (vi är liksom mer för att göra olika aktiviteter tillsammans) så vi gjorde oss redo för att bege oss ut i backen i full mudderering bara det när vi kom dit fanns det ingen snö på backen:( Vi provade åka nerför leran istället och promenerade sedan vidare till en kinarestaurang som vi skulle ta avhämtning från. Fick vänta där en bra stund, men hemma igen dukades allt upp och alla ljus blev levande igen. Så mysigt att i lugn och ro avnjuta den buffén vi hade. Jag hade ju också köpt en present till honom eller till oss båda rättade sagt. det var ett hjärta som innehåller 100 små söta romantiska överraskningar och utmaningar som man ska göra. Kvällen avslutades efter mycket myspys med att jag slocknade i soffan. Förlåt älskling för det! Det var faktiskt en av de mysigaste Alla Hjärtans Dagar jag har firat med dig och jag hoppas det kommer bli många fler! Älskar dig av hela mitt hjärta. Mimi na wewe!

1 kommentar: