söndag 12 februari 2012

Snögrottor och pulkaåkning

Att vakna upp på morgonen och se att marken är täckt med snö får mig både att bli glad och mindre glad. Egentligen är jag kanske ingen snöfantast, samtidigt som jag tycker det är roligt att busa runder i snön. Jag bar mig av mot Löddeköpinge för jag jag hade ett möte inbokad där 11.30 efteråt hämtade pappa upp mig och jag åt lunch hemma hos päronen. Ganska snabbt bestämde vi oss för att åka till Gantofta och till min bror med familj. Väl där började vi bygga snögubbar, snölyktor, snötunnlar och snögrotta när vi väl hade fått ut Melvin. Jag kände mig glad och fridfull när jag skuttade runt i snön och rullade gigantiska snöbollar för att kunna få till en ordentlig snögrotta till Melvin. När vi var färdiga med det och Ellen hade vaknat och kommit ut, drog vi bort för att åka pulka. Det var ingen stor backe, men den räcker liksom till för dem. Till och med jag fick prova att åka när Melvin surade för att han ramlat med pulkan:) Ellens min när hon åkte är obeskrivlig, den var delad av nyfikenhet och glädje samt rädsla. Men i stora drag verkade hon gilla det mycket. Åter hemma på tomten var vi (pappa och jag) ute en stund till och fixade med det sista på grottan innan vi gick in för att avnjuta en kopp te/kaffe och lite fika.


Detta blev resultatet av våra eftermiddag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar