fredag 21 maj 2010

Några rader

Tänker inte skriva något längre stycke idag. Kan börja med att kommentera Polenresan, åka aldrig dit. Polacker är ett allmänt otrevligt folk med få undantag. Det enda som var bra på resan var timmarna på spaet och båtresan hem där vi mest sprang in och ut från shopen. Handlade sprit mm för närmare 2000 spänn. Sommaren räddad? Det fanns så klart en annan sak som gjorde resan bra och det var att jag fick spendera hela mina dagar med min älskade sambo. Med det sagt så kommer jag inte kommentera Polen närmare, kommer aldrig mer åka dit.

Kom tillbaka på jobbet på måndag och jobbade bara fram till onsdag sedan var det Kristihimmelfärdshelg och jag tog mig akutledigt och begav mig efter på torsdagen till Maina och hans familj i Stockholm. Där fick jag träffa svärmor och kolla hur det var med henne. Det blev många pussar och kramar. På fredagen drog vi ut till landet och spenderade hela helgen där fram till söndagkväll då jag och Maina tog nattåget tillbaka (det fanns inga andra tåg att ta). Helgen fylldes med bad i havet, trädgårdsarbete, shoppig/sightseeing, lekar med barnen, grillning och kanonväder, hela 22 grader. Åter tillbaka till jobbet på måndag direkt när jag kom in med tåget till Malmö. Tisdags hade jag utvecklingssamtal. I onsdags var jag och Maina ute och åt middag och avslutade med att se premiären av Prince of Persia. Den var bra tyckte jag medan Maina ansåg att den sög. Se den och avgör själv.

Hela helgen är fullbokad av diverse aktiviteter, ska se om det hinns med lite av Lundakarnevalståget...Upptäckte igår att alla helger fram till augusti nästintill är fullbokade med dop, bröllop, kalas, student mm mm. Men det ska bli roligt, en chans till att se familjen och släkten. Saknar mina små pluttisar Albin, Melvin och lilla Ellen har jag inte ens träffat än.

Hejsvejs

1 kommentar:

  1. Alltid trevligt att ha en massa att göra ju!! Vill man som du ha paus ifrån allt planerande så får man planera in det hehe!! Kul vi hade i helgen tack för de!! Kramar

    SvaraRadera