söndag 2 maj 2010

En härlig helg

Veckan som gått har varit väldigt tuff på jobbet, mycket som har hänt. I torsdags slutade jag ändå tidigt och längtade att komma hem för att umgås med Maina. Men jag var slut och min kropp var helt slut, så jag somnade vid 15 och vaknade igen 21. Lagade käk och sedan tillbaka till sängen igen. Öppnade både i torsdags och i fredags och det gick bra och vi har varit ute i både regn och sol. Men det är kul, hoppade i vattenpölar tillsammans med barnen. Har det bästa jobb som finns...jag får ju behålla mitt barnasinne:D

I fredags var det Valborg, så när jag kom hem vid 15 mötte jag Jocke och Maina i dörren. Snackade lite och rätt som det var ringde Mainas telefon och han fick jobbet som han var på intervju för, med början på tisdag klockan 08.00. Grattis älskling!! Anyway jag gick i dusch och killarna drack öl. Joinade dem ute i Navet med ett glas champagne. Efter ett tag stack vi hem till Jocke skulle hämta rödvinet...vilken bussfärd, jag brukar inte skämmas med shit alltså...haha. Vi käkade lite mat hemma hos oss och sen drog vi ner och mötte Maria på Värnhem innan vi drog in till Pildammsparken och valborgsfirande. Där fanns stort bål, 80manna kör som sjöng in våren och en man som hängde i en gigantisk tampong (Mainas uppfattning och förklaring). Sedan drog vi till Möllan och puben Sapla. Natten spenderade jag och Maina hos Maria, då oväntade tråkiga saker hände.

Maina mådde inte speciellt bra igår, men han hängde ändå på oss ut på kvällen. Jag kanske mer eller mindre tvingade med honom. Sanna var här och vi lagade käk tillsammans och sen började drinkar blandas och hög musik ljudda ur högtalaren. Fan vad skoj kväll vi hade!! Längtar tills nästa gång! Vi stack in till Möllan och satte oss på baren Golden och pimplade drinkar. Härligt det är med lön! Några drinkar och några shots sedan drog vi vidare till Retro i en snirklig väg. Jag förstår inte; hur rakt jag än gick så kom bilar och väggar alltid i vägen. Hm..Retro var ganska dött och det blev mest pimplande av vatten innan vi drog hem igen. Sanna spydde på vägen, tur var att farbror polis kom efter det att hon var klar. Det kändes som evigheter sedan jag skrattade så mycket som igår. Det är så härligt att umgås med Sanna. Love it!

hejsvejs

2 kommentarer:

  1. Låter som ni haft en underbar helg=) Grattis Maina till jobbet!! Din lilla fyllekaja...hur många shots blev det egentligen? Men får hoppas att du inte gick ner på servitrisen eller badade i någon fontän? ;) Puss

    SvaraRadera
  2. Låter verkligen som det hänt mycket kul på senaste!! Hade gärna joinat er som förr (om jag haft pengar till det haha - min "lön" är ju inget jämfört me din) Inte än iaf!! SKa bli jätte kul att träffa er snart igen!! Bara längtar tills vi ses!! Gratta Maina från mig till hans nya jobb (vad är det för jobb)!! Love you gumms!! Puss puss

    SvaraRadera