tisdag 27 april 2010

Skön dag

Var kul att komma till jobbet idag! Alla barn kom och gav mig en kram och var hur glada som helst av att jag var tillbaka. Skojsigt! Sen pratade vi om att jag inte var sjuk längre, att jag intebehövde ligga på sjukhuset längre och varför jag hade kräkts...Haha barn är alldeles underbara. Annars har dagen på jobbet gått fort idag, vilket är skönt att bara flyta genom dagen.
När jag slutat drog jag mig en sväng inom Lund för att lämna tillbaka böcker till min gamla praktikplats och sen bar det hem igen. Messade med Maina och det visade sig att han satt på samma buss, bara det att vi inte sett varandra. Hihi, men jag kom först så det är upp till mig att välja sida:P

Till maten ikväll blev det vin...Gud vad länge sedan det var! Sen bar det iväg att storhandla, 5 fullproppade kassar, vilket var tungt att bära därför highjackade vi en vagn...hihi...busigt. Sedan bakade jag en kaka, samma som jag gjort på jobbet idag med barnen. Shit vilket mindre kaos det var, men otroligt roligt. Äggskal i smeten, bakpulvret över hela bordet och en kille (locket satt fast och när han väl fick av det så flög det över hela honom) som blev spöket Laban. Ska bli intressant och se vad föräldrarna tycker om äggskalskakan med i proppade äpplebitar (av de som fanns kvar, efter barnen ätit typ alla). Blir lång dag imorrn från 7.15 - 20.30 därav ska jag natta nu.

Hejsvejs

1 kommentar:

  1. Oj oj oj såååå lång dag du har idag!! Hur kan det bli så länge? Det är ju inget barn som är på dagis till halv nio väl?? Haha lite lustigt med killen som blev spöket laban! Men så kan det ju gå ibland!! När man är för stark för sitt bästa eller bara rent av klantig!! Det är härligt när barn verkligen saknat en! Man ska ta vara på det, då det inte är varje dag det händer! Till sist kommer dem bara tycka att det är samma gamla My vet du!! Hoppas allt är bra annars Puss puss!

    SvaraRadera