söndag 18 april 2010

Helgen som gått

Nu var det åter söndag igen..vad helgen går fort. Alldeles för fort. I söndags slutade jag tidigt efter att slutat sent alla andra dagar. Så vad gjorde jag då med min ledighet...hm...jo jag åkte hem och sov. Sov igenom hela fredagen. Mådde skit. Spydde typ på jobbet. Vaknade någon gång vid halv tio på kvällen och lagade mig ngt att äta och sen åter till sängen. Vakande igen vid halv fyra på morgonen och tog tabletter och sen somnade jag om igen. Var uppe och studsade vid 9.30, bestämde mig för att ut och handla frukostbullar till mig och Maina. Sen lagade jag frukost på sängen till älsklingen; jordgubbsyoghurt, bullar, kokta ägg och te. Gott! Begav mig hemåt till päronen och där träffade jag sjuka lilla Melvin. Tyckte så synd om honom när han kräktes för typ 10:e gången. Han sa till och med att han inte ville kräkas mer och det förstår man. Stackars liten. Det slutade med att mamma och pappa följde med i till Hbg för att hålla Melvin sällskap i bilen därbak.

Själv åkte jag och plcokade upp Sanna och vi drog till Gårdstånga och filmkväll hos Madde. Är imponerade att vi hittade dit Sanna och jag. Var typ 5 år sedan vi var där sist. Men vi kände igen parkeringsplatsen. Temat på filmkvällen var 80-talet och Madde hade laddat upp med diverse filmer, flest var ju Tom Cruise han var ju typ störst på 80-talet. Det dukades upp med diverse godissorter (lösgodis, chips, popcorn, överdrivet långa salta pinnar och jordnöttsringar) och dricka. Vi fyra kurade upp oss i soffan och tog oss igenom; Youngblood (med snygge Rob Lowe), You can´t buy love (Patrick Dempsey), St Elmo´s fire (ytterliggare Rob Lowe- fan vad snygg han var) och sist med inte minst Top Gun med Tom Cruise i spetsen. Jag var hemma igen hos päronen vid 03.00.

Idag var morsan och jag på Center Syd skulle kolla material till bröllopskorten, tyvärr hade de inga svarta kort som jag skulle använda till pärmen. Nu blir det allt till att tänka om. Hm...vita kanske? Ska höra med Maria om vad hon tycker. Men det är så typiskt liksom att de skulle vara helt slut på lager. Det blev istället att mamma shoppade två tröjor och jag fick äntligen min efterlängtade vita skjorta och en turkos tröja. Handlade även solbrillor, behövde nya. Hemma i Malmö igen var jag och min älskade sambo på date. Fast Maina sa att han ser det inte som en date då varje dag med mig var en date. Naaw vad gulligt sagt tyckte jag. Mimi nakupenda wangu na roho yote yangu. Mimi na wewe milele. Wewe ni maisha wangu. vi tog även en runda på Entré och tittade på skor och kläder till Maina. Sugen på att spendera en del av min lön på honom och ge honom nya kläder. Hemma igen tittade vi på lite spa-behandlingar vi ska ha när vi åker till Polen om 3 veckor. Annars så har vi ( och då menar jag mestadels mig) städat, lagat mat, tvättat och nu ikväll bakade vi havrekokor och då plattade Maina faktiskt till dem:D. Det blev inte direkt någon del utan mest smulor, men det duger. De smakade helt ok, undrar vad Ahmed och Avi tyckte...

Hoppas ni har haft en underbar helg!

Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar