tisdag 13 april 2010

Tappade kontrollen....och humöret

Idag har inte varit någon lätt dag på jobbet. Har mest varit arg hela tiden känns det som. Började redan vid frukosten med att en unge skulle ha en macka och fylla hela glaset med mjölk, men sen inte skulle ha den. Började tjata om vad mamman och pappan hade sagt. Fattade ingenting. Sedan fick jag placera en ung på stolen, för det utagerades sparkar och knytnävsslag på kompisar utan anledning. Till lunchen spottade en unge på mig och då skällde jag på honom och tog bort besticken så personen slutade leka med det. Sedan under lunchen fick jag placera honom vid ett annat bord då han bara tramsade och fortsatt att slabba. Efter lunchen vid massagen spottade samma unge på mig igen och denna gång blev jag riktigt förbannad. Tog honom till ett annat rum och sa till honom att stanna där, då började han kasta papperskorgen och målarfärg efter mig. Vad ska man göra i en sådan situation?? Kände bara att jag inte orkade ta fler dispyter med honom...men detta var inte det enda, de andra pedagogerna placerade honom också på en stol under dagen. Hur får man ett barn till att förstå att det dem gör är fel?? Hur kan man kommunicera och göra sig förstådd när svenskan knappast existerar?? Behöver hjälp!! Ungen för övrigt är helt fantastisk och en av mina ögonstenar, men ibland rinner bägare bara över. Svårt att veta hur man ska vara pedagogiskt när man blir spottade i ansiktet....TVÅ gånger! Help!

Ska sova nu!

Hejsvejs

1 kommentar:

  1. Det är ju det barnets sätt att visa att något är fel verkar det som!! Men att tappa humöret funkar nog inte då jag tror det är vad ungen vill att du ska!! Tyvärr kan du ju inte prata förstånd med honom då han inte förstår språket och då är det inte lätt att lära barnet vad som är fel! Du får ta dagen som den kommer och försöka komma på något barnet gillar och försöka göra så att han kanske kan göra det samtidigt så han är lugn!! Puss gumms

    SvaraRadera