lördag 24 april 2010

En fika...

Igår låg jag hemma hela dagen, precis som jag gjort hela veckan. Men vid 18 tiden ringde Maria och frågade om vi ville följa med till Ikea och ta en fika. Why not tänkte vi, en fika kan jag klara av. Maina ochh jag fixade till oss och begav oss för att möta dem vid Värnhem och sen körde vi till Ikea. Tog en runda via barnavdelningen, skulle se om jag kunde köpa något roligt till lilla Ella (det är vad lilltösen ska heta (bland annat)). Sen gick Maina och jag till sängavdelningen medan Maria och Milos till köksavdelningen. Det blev aldrig att vi köpte något och fika blev det inget heller, då Ikea stängde. Istället drog vi hem till Maria och Milos då de inte bodde så långt därifrån. Maria fixade en god middag medan Maina och Milos satt i soffan, surfade rundor på nätet och drack öl. Själv höll jag sällskap med Maria i köket med ett glas vatten....Det blev en del snackande om allt möjligt mellan himmel och jord och sen gluttade vi på film, innan Milos körde oss hem igen. Tack för en trevlig kväll, synd att ni flyttar!

Ikväll skulle vi egentligen till Bella och Charlie i Hbg, men då vi fortfarande inte känner oss helt friska och att de är i flyttstadiet bestämde vi oss för en annan kväll. Det var lite synd...känns som det kommer dröja en hel månad tills nästa tillfälle dyker upp. Jävla skit att man ska bli sjuk. Men vi vill ju inte smitta fler, det räcker med oss som redan är dåliga. Så ikväll kommer det bara bli en myskväll, ska försöka få Maina till att palla sig ner och köpa en pizza senare eller något annat gott.

Vad hittar ni annars på en sådan här solig lördag??

Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar