onsdag 7 april 2010

Känns lite bättre

Vill börja med att säga vilket härligt underbart varmt vårväder det har varit idag. Är glad för det med tanke på att jag jobbar på en uteavdelning. På väg till och från jobbet måste jag byta buss en gång. Men idag när jag skulle hem, pallade jag inte vänta de 10 min på bussen så jag gick helt enkelt från Södervärn och hem. Tog kanske en 30 min eller så. Bara lite musik i öronen så funkar det. Jag måste säga att jag är ganska stolt över mig själv, börjar hitta överallt i Malmö nu. Man får gå på lite upptäckter själv...ibland går man fel och ibland blir det rätt. Idag var det lite bättre på jobbet, började 7.15. Pappa är så rädd att jag ska försova mig att han ringer och väcker mig. Men tji fick han, för jag var redan uppe. Maina väckte mig vid 05, när det var dags för honom att lägga sig. Han ligger förresten och sover nu med när kl är nästan halv fyra. Och när det var dags för mig att gå upp så ville han ligga och mysa...Sen när jag ska till bussen såg jag att de hade stängt av de tre kommande busstoppen så jag fick traska då med, var rädd att jag skulle komma försent. Det vill man ju inte när man ska öppna. Idag kändes det mycket bättre på jobbet, det är fortfarande att man tar in allt som händer och försöker lära sig rutinerna. Kommer verkligen ta ett tag. Det roliga var att vi hade lite lek med de andra avdelningarna idag, så man fick träffa andra pedagoger och barn, vilket var skoj att lära känna dem. Imorgon blir det utflykt igen till Dungen, undrar om vi ska använda cyklarna? För den delen har jag haft några dispyter med vissa barn idag, men det gäller att inte ge sig. Jag hade en som bara ville att den andra barnskötaren som redan var ute skulle ta på honom. Till slut efter att bett han tusen gånger tog jag ut honom i kapprummet och då var han helt plötsligt villig till att hjälpa till själv att ta på sig:D. Sen höll han min hand. Den andra ungen blev sur för att han inte fick gå ut förrän han hade tagit på sig jacka och skor. Då var jag helt plötsligt dum, och bajs och så slog jag naturligtvis alla barn, ENLIGT HONOM. Skulle aldrig för för mig att någonsin slå barn. ABSOLUT INTE!! Hatar alla människor som gör illa barn, vare sig det är fysisk misshandel som psykisk. Men sen när vi tillsammans hade klätt honom, så fick han gå ut och då var jag snäll igen. Tack och lov.

Sen har vi ett annat barn som behöver mer uppsikt än andra, men jag vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga. Har inte funnit mitt sätt med honom helt ännu. Idag vet jag inte hur många gånger han slått andra barn, skrikit på dem, spottat på dem eller sparkat ner dem när de åkt rutschkana. Men vi ska nog få rätsida på det, hoppas jag.

Nu ska jag traska iväg och få postat papper som har legat här hela veckan, måste bli gjort. Har precis skickat in examensarbetet till henne på lärarkansliet, examinatorn och handledaren, efter att fått göra de sista ändringarna med referenslistan som jag fick reda på häromdagen. Måste fixa så de på biblioteket får en digitalkopia med. Tar det senare. Ska sedan se om jag ska inom Entré och spana på lite kläder som jag kan ha på festen på lördag:D. Är lite sugen på en skjorta av något slag, får se vad som hittas.

Hoppas ni alla njuter i vårvädret!

hejsvejs

1 kommentar:

  1. Det låter ju underbart med vårväder! Har i Chiang Mai kan man inte precis ta en promenad om man inte vill bli genomsvettig förstås!! Va skönt att det börjar kännas lite bättre på jobbet...om en månad eller två tror jag att du kommer vara favoriten hos alla barnen=D Puss & kram

    SvaraRadera