måndag 5 april 2010

Hur svårt an det vara?

Förlåt! Förlåt, hur svårt kan det vara att säga det? Jag har jättesvårt att säga förlåt, även fast jag uppriktigt är ledsen för vad jag har sagt och gjort. Tänk att det ska sitta så långt inne.

Igår åkte jag hem till mina föräldrar igen, hade glömt kläder och andra prylar där som jag bland annat behöver inför jobbet imorgon. Kom hem vif fem på kvällen och strax därefter kom nmin bror och hans blivande fru och vi käkade ytterligare påskmiddag, fast inte direkt påskmat. Sen fick jag en chans att diskutera sånghäftena med Maria och i veckan ska jag handla allt material jag kommer behöva. Ska bli skoj, jag bara älskar Panduro Hobby. Maina kan bli helt tokig på mig ibland, när jag kommer hem med ännu fler kassar därifrån. Jag fick förresten se Marias brudkläning, shit va fin kläning. Blev avundsjuk, vill också ha en. Men det lär dröja ett tag, åtminstone tills vi är redo och vi har råd. Bröllopet ska man inte spar in på. Kan ju alltid skicka räkningen till pappa. Haha. För är det något jag är traditionell på och det är inte mycket så är det bröllop. Pappa ska följa mig till altaret och få lov att betala för bröllopet:D

Filmen i lördags The Bounty Hunter var faktiskt bra, kanske något seg i början men allt lossnade senare. När jag kom hem igen vid tolvtiden, kände jag hur all ensamhet under dagen bara vuxit och det brast för mig. Som tur är var Nina vaken så det blev ett snack. Jag vet inte hur hon gör det, men hon får mig alltid på bättre humör. Senare kom Maina hem och vi låg och snackade hela natten om allt. Så underbar känsla det är att ligga vaken hela natten och bara prata. Det var ju ett tag sedan vi gjorde sånt.

Men som sagt idag är jag också hemma hos mamma och pappa, blev så att jag övernattade. Och som vanligt när man är hemma så sätts man i aktivitet, så jag fick hjälpa till att städa ur garderoben och slänga massa skit. Mestadels satt jag och rev sönder alla räkningar, vi hittade till och med en pärm från 1987. Vem fan sparar på sånt?? Vi hittade även tidningar från det år och det datum vi alla barn föddes, det var ju lite roligt däremot. Men jag kan hålla med pappa att även fast det är roligt, kommer man någonsin att titta på det. Komme det inte bara ligga och samla damm på en hylla någonstans? Vi får se, sparade min varje fall. Maina bara älskar allt skit jag samlar på....För tillfället sitter jag och framkallar våra Pragbilder och päronens Thailandsbilder. Ska även kolla upp vår Polenresa. Har nu bestämt att det blir bara jag och Maina som åker, det blir för invecklat om man ska hitta någon annan, vi har försökt med de flesta. Antingen passar inte datumet eller så var båten fullbokad. Så det blir bara jag och Maina, men det funkar oss alldeles utmärkt. Lite synd bara att vi får slänga 2 biljetter. Men shit happens!

Nu ska jag packa ihop mina saker så jag är redo att åka sedan när jag har gjort klart allt. Vi hörs!

hejsvejs

1 kommentar:

  1. Oj låter som du haft fullt upp!! Jag älskar också Panduro!! Vill handla massa där men så blir det ju inte förrens jag har råd! Kan tänka mig att Maina är mycket förtjust för allt skit du tar hem haha!! Ni behöver skaffa större som sagt!!Lycka till på jobbet imån!! Puss o kram Ps: ses snart??

    SvaraRadera