tisdag 6 april 2010

Första dagen på jobbet

Har precis tagit en skön lång dusch efter att Maina masserat mig i 30 min. Var definitivt värd det efter en 9,5 h på jobbet, första dagen dessutom. Kände mig till en början helt bortkommen för det var så mycket information som bara matades in i en. Herregud är det meningen att man ska ha koll på allt det? Vad hände med mjukstarter? Finns inte det längre? Direkt när jag kom till jobbet var det möte med min rektor Marie, där jag fick en bibba som skulle läsas igenom, kontrakt att skriva på, telefonlister, pärmar...allt fick vi reda på. Sen var det dags att planera för semestern. Min semester blev beviljad så det blir 1 vecka i sommar, v34 som vi antagligen kommer spendera i Stockholms trakterna och huset. Sen blir det 2-3,5 vecka semester till juk i Kenya :D. ska höra imorgon om jag kan vara ledig den 7 maj för att åka en weekend till Polen, men då måste jag också kunna byta tid den 6 maj. Men åter till dagen. Efter all information traskade jag och chefen iväg till min avdelning och där kastades jag direkt in i utflykten till dungen. När vi gått dit, åt vi frukt, sen var det fri lek för barnen tills det var dax att gå tillbaka. Väl tillbaka skulle alla ta av sig de leriga yterkläderna och sen var det samling och mat. Efter maten var det olika sorters vila och sen var det ut igen. Mellanmålet serverades ut och vi hade en liten rymling....men han hittades som tur var men hjärtat satt i halsgropen. Sedan från 15.30-17-30 blev mer information inmatad, fast om alla de 20 barn på vår avdelning. Shit säger jag bara. Hela dagen har varit helt kaos, och då menar jag inte bara i mitt huvud.

Nu ska jag bara ta det lungt, och njuta lite av att vara ensam hemma. Maina är iväg och tittar fotboll hos Okopi.

hejsvejs

1 kommentar:

  1. Hallå gumman min=)

    Tycker du är superduktig, det är precis lite som när man t.ex. ska börja AU3 allt känns så rörigt...man börjar tänka att man inte ska klara av det! Men några veckor på jobbet kommer allt flyta på och du blir en del av verksamheten precis som på VFU:n. Önskar dig lycka till!!

    Många kramar

    SvaraRadera