söndag 20 november 2011

Ett liv för mig


I torsdags kväll efter jobbet, var det bara att åka hem och packa för att vid 22.38 åka med nattåget till Härnösand. Första biten på vägen var det bara jag och Maina i kupen så vi myste till det ordentligt:) Efter ett tag fylldes vår kupe med andra människor bland annat en stinkande man. Efter att göra byten i både Stockholm och Sundsvall så var vi äntligen framme i Hörnäsand 11.15 och checkade in på First Hotell vid 11.30. Efter som man sovit så dåligt på tåget, så blev det någon timmes nappy innan vi gick ut och käkade 2 rätters meny på kvällen. Dock blev det en tidig kväll.

Vi mötte upp Charlotte och Robert vid frukosten och satt och snackade länge med dem, samtidigt som killarna strök sina skjortor och vi fixade paketen helt färdig. Helt plötsligt blev det superstressigt och man skulle både duscha, raka benen, sminka sig och fixa håret. Men jag hann och vi hann till och med få i oss cheesburgare. Vi hittade till kyrkan trots att vi först körde fel. Kyrkan var full med människor vi var typ 90 personer, som skulle bevittna bröllopet den 19/11.2011 mellan Daniel Johansson och Amanda Jansson. Brudparet var helt underbart fina och vigseln mellan dem var vacker. Speciellt rörd blev man när Amanda skulle avge sina löften och kanppt kunde genomföra det då gråten kom. Kärlek. Vigseln kantrades med sång bland annat denna: "Ëtt liv för mig", som var himla fin. Ris kastades på brudparet när dem äntligen kom ut från kyrkan, dock stod jag inifrån och kastade:P Vi begav oss snabbt därifrån för att svänga inom hotellet och lämna bilen och hämta jackor och byta skor för att gå till festlokalen. Där blev det lite mingel med vänner och brudgummens föräldrar. Väl till bords bjöds det på god mat och underhållning från underbara toastmasters utklädda till änglar. Det hölls många fina tal från både brudens som brudgummens föräldrar, Daniels systrar med familjer både sjöng och visade en massa bilder från barndomen (jag var med på en:)) och bestmanen visade filmsekvenser från svensexan som var helt underbar:) Måste även nämna att dem som satt vid vårt bord var supertrevilga och det både high fivedes, ett varv runt stolen och prat om en tam hamster vid namn snowball:P Det blev så klart brudtårta och dem matade varandra
När det kom till dansen så ägde Maina och jag dansgolvet (då vi typ var dem enda som dansade bortsett från något annat par som svängde om till en sång). Jag tyckte Maina tittade så konstigt på mig när vi valsade fram och fick till svar att han tittar inte konstigt, han tittar på the only girl that exist in his life. Bröllopet var helt underbart och tack Daniel och Amanda Hammargren för vi fick spendera er speciella dag tillsammans:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar