söndag 5 juni 2011

Den senaste veckan!

Den senaste veckan har gått superfort. Började med i måndags då jag först fick min första praktikant som ska vara hos mig i 3månader. Efter att välkomnat henne vart det bråttom, för vi skulle med bussen som tog oss till Käglinge. Det var så mysigt att vara iväg med bara typ 11 barn och 5 vuxna. Jag och Lena tog skolbarnen med ner till den lilla sjön för att håva efter ja vad vi kunde hitta. Jag lyckades fånga in 3 grodor som vi tittade på, klappade och undersökte. Något barn hittade grodyngel och lite annats som vi checkade i lupp. Fanns även en pojke som visade barnen grodor och hur dem ser ut, varför dem låter och så vidare. Barnen var riktigt intresserade. Efter håvningen var det korv med bröd som gällde. Dem små barnen hade arbetat med gips och hittat olika avtryck som dem gipsade och tog med tillbaka. Efter lunch fick dem gå ner och håva medan skolbarnen och vi gick för att kolla efter de stora djuren. Färden gick åter hemåt och man kan ju tro (och hoppas) att barnens energi ska gått ur dem till eftermiddagen men då misstar man sig rejält. Barnen var riktigt igång. På kvällen fick jag en glasskärva i foten som verkligen borrade sig in och den satt kvar över hela natten. Aj som fan. På tisdag när jag kom till jobbet fick jag börja trixa ut den. Det var liksom som en triangel där den breda delen borrat sig innerst i benet. Men efter 1h försökande sa min kollega att jag fick välja mellan att gå till vårdcentralen eller låta den sitta för nu skulle vi gå. Då drog jag ut den och det gjorde sjukt ont! Vi gick iväg för att se Britta och Mälitta, men denna gång var det en ren besvikelse. Eftermiddagen satt vi med psykologteamet och reda ut saker. Alltid lika skönt. Sen jobbade vi över för att få klart en massa saker så som våra pedagogiska dokumentationer, vilket vi även fick!! Grymt jobbat!! På onsdagen begav vi oss till Barsebäck för att på torsdagen bege oss till Tyskland för att inhandla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar