måndag 13 juni 2011

Hjälte och uppskattad

För det första så känner jag mig så trött idag...vill bara hem och sova. Känner mig lite nere också då min sambo ska åka till Sthlm och vara där i stort sett hela veckan. Men livet går vidare ändå. Fick ett sms imorse där det stod att jag skulle hjälpa dem på stora förskolan så fick allt traska dit. Barnen förföljde en fågel som bara irrade runder och den hade klättrat in genom stakettet och den kände sig trängd av barnen och försökte ta sig ut igen på andra sidan. Då det inte gick fick jag hoppa in, ta upp den och bära ut den. Det var en måsfågel och ingen liten direkt. Men jag tycker inte det är obehagligt eller så, så därför fick jag ta den. Utnämner mig själv till dagens fågelhjälte:)

Till maten fick jag äntligen komma tillbaka till min avdelning och det var skönt. Ett barn som slutade i fredags (Ne) kom med sina föräldrar idag och ville lämna presenter. Barnet pratade tydligen bara om mig hemma:) Vi fick varsin parfymflaska och en stor påse godis att dela på. Barnet hade även sagt till sina föräldrar att han ville att jag skulle vara hans lärare i skolan. Då blev jag rörd, tänk att man har påverkat någon så mycket. Jag känner mig oerhört uppskattad för det jobb jag gör och föräldrarna tackade så mycket för all den korta tid dem varit här. Lite oroliga att han inte ska klara skolan. Men jag och mina kollegor med mig vet att det kommer gå superbra för honom:)

1 kommentar:

  1. Klart dagens fågelhjälte :D Klart man pratar om dig MY, du är ju bäst!! Om jag inte jobbar på torsdag så kan jag komma ner till dig då om du vill :D Kan sova hos dig om du vill?! Kramar

    SvaraRadera