måndag 6 juni 2011

Sveriges nationaldag

Idag är det Sveriges nationaldag, en röd dag! Dagen började med en välbehövlig sovmorgon innan det var dags att gå upp för att fixa till lite saker och göra sig iordning. Jag hann både duscha, laga frukost och titta på ett avsnitt av McLeod´s döttrar innan jag väckte Maina. Han var lite seg att få upp idag, men inte lika mycket som det brukar vara. Vi piffade till oss litegrann till och begav oss sedan iväg för att möta upp Sanna o comapny i pildammsparken. Då solen värmde skönt och gott blev det en plats i skuggan. Dem plockade fram grillarna och vi plockade fram drickan. Mysigt att bara sitta och snacka med alla. Var ett tag sedan jag träffade Sanna nu, men ännu längre med alla andra. Efter ett bra tag gick Maina för att möta upp Okopi och prinsen min hade köpt korv med sig tillbaka då vi båda hade blivit lite hungriga. Sedan var det dags för brännboll. Fan vad roligt det var, har inte spelat det på år och dar. Dessvärre var vi bara 6 stycken som spelade, men vi var grymma (trots att vi "förlorade"). Hemåt bar det igen för mig, Maina, Sanna och okopi för att grilla lite med Mainas vänner, utanför vårt gamla hem. Där stannade jag dock inte länge utan begav mig tillsammans med Sanna hemåt. Sedan ikväll har det blivit ytterligare lite avsnitt av McLedod´s döttrar. Nu öser regnet ner och åskan dundrar tillsammans med blixtrarna. Ska fortsätta umgås med älskling min ett tag till innan sängen kallar. Som sagt så har det varit en bra nationaldag!

1 kommentar:

  1. Låter som en toppen mysig dag iaf! Ja, vem kunde ana att det skulle slå ner så med vädret på kvällen när dagen var helt underbar?! Kram på dig

    SvaraRadera