söndag 5 juni 2011

Tyskland

I torsdags var man ledig, vilket var skönt. Vi var hemma í Barebäck för att vi skulle bege oss till Tyskland och inhandla öl, vin och massa annat gott. Vi begav oss hemifrån vid 9.30 och körde länge. Över bron och genom hela Danmark kändes det som. Vi blev dock stående på vägen pga trafikarbete, vilket gjorde att vi missade båten. Tur var gick båten 1 gång var 30min. Men det var ju inte bara vi som tänkt att åka över till Tyskland idag, så vi blev stående där lite mer än 2h. Under tiden passade vi på att fika vår picknick och jag tog en tupplur. Äntligen var det dags att åka på båten. Mycket folk. Det blev en sväng inom bordeshopen och handlade lite gott att ha under bilresan. I land begav vi oss till affären Calles, där det blev lite inhandlat av 4 flak cider och några flaskor starksprit och miniflaskor vin samt 2 flak öl. Dessvärre hade dem inte det pappa skulle ha så vi åkte till affären rakt över gatan och där hade dem det!! Så här blev det 7 flak öl för min del samt lite tequila rose, 24 liter vin och annat gott. Lyx var ju även att man lov och får smaka på vin, öl och shotar i affären. Vem gick för det tror ni?? Tog bara lite av det som intresserade mig och dem små shotarna jag provade eller rättare sagt smuttade på var inte god. Begav oss hemåt igen efter ett lyckat inköp som inte alls blev så dyrt som jag hade räknat med:) Underbar dag i Tyskland med päronen och Maina!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar