söndag 12 juni 2011

Lördag och Ribersborg

Igår gick det ett stort flyttlass hit från Barsebäck med alla mina saker som har stått undanstoppade i tp 4 års tid. Skönt att äntligen få hit dem och som min pappa sa: leva civiliserat igen. Flyttlasser levererades runt 11.30. Pappa började med att måla taket i vardagsrummet omg vilken skillnad det blev. Macke, Maina och jag samt mamma började med att lasta av flyttsläpet. Eller Macke och Maina lastade av. Mamma passade släpet och jag packade ur hissen med allt dem lastade in där samt bistod pappa med diverse saker. Det gick relativt snabbt att få upp allt. Det jobbigaste var väl konkandet med sofforna uppför de 8 våningar, men pappa och Maina och Macke klarade det galant. Speciellt när jag hjälpte dem från sjätte våningen:P. Vi började nästan direkt med att skruva ihop alla möbler förrutom den korta stund vi ägnade oss åt att äta lunch. Mamma och jag fixade att diska alla köksredskap medan Maina och pappa skruvade. Fick hjälpa dem lite då och då med att berätta vilka saker som var vad samt vart möblerna skulle stå. Men det är så skönt att saker äntligen börja falla på plats. Nu återstår bara att packa upp resten av sakerna med. Men det kommer ta lite tid. Pö om pö får vi ta det.

Igår kväll var jag totalt ensam....sjukt tradigt. Men livet är som det är!

Idag kom Magda till mig i några timmar och vi drog till Ribersborg. Där la vi upp filten jag släppat med och satte oss för att avnjuta lunch. Solen sken på oss och det var supermysigt att bara hänga. Nu ikväll har jag till och med märkt att man fick lite färg under tiden vi låg där, dessvärre bara på halva sidan. Men som Magda sa, vi tar andra halva nästa gång. Efter lunchen och den första mjukglassen detta år började vi promenera till centralen igen för att Magda skulle hem. Vi hade inte behövt ha bråttom då tåget var rejält försenat så hon fick ta ett annat. Men hem kom hon i varje fall och jag med:) Nu längtar jag verkligen till fredag då tjejerna ska komma hit. Vi har ju en träff i månaden tillsammans och nu har turen kommit till mig!

Tack Magda för en underbar dag vid stranden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar