torsdag 27 januari 2011

Kräksjukan

Idag har jag bara legat hemma hela dagen och sovit så gott det har gått. Har nämligen åkt på kräksjukan....JIPPIE!!! Den har man sett framemot....not. Började igår med att man kände sig lite skum i kroppen och först när jag och Maina var ute på promenad och precis kommit utanför entredörren besökte jag gräsmattan en stund för att få ett återbesök av pizzan som åts till lunch. Maina undrade va fan jag höll på med så fick fint förklara för honom att jag spydde!! Hemma igen besöktes toaletten både länge och regelbundet genom hela kvällen och natten. Fy fan för kräksjukan. Imorse när jag ringde för att sjukanmäla mig fick jag reda på att ytterligare en kollega insjuknat under natten. Även senare idag fick jag reda på att de endast varit 4 av 20 barn på avdelningen för resten var sjuka och senare blev ytterligare en kollega sjuk. Ska bli spännande och se hur många av de restrerande 4 barnen som kommer och av de 2 vuxna som dyker upp. Håller tummarna för att ni inte blir sjuka, inget roligt detta alls. Tack L för att du ringde och kollade hur jag mådde!!!

Dessutom så har Maina också blivit smittade, han klagade på smärtor i magen för en stund sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar