lördag 8 januari 2011

Snip snip...

För inte så länge sedan hade jag en kollega som frågade om presentförslag och man frågade till vem och till vilket tillfälle. Då fick man till svar: Omskurningsfest. Min reaktion var är det verkligen någat att fira att någon blir omskuren. Tydligen är det det och det är väldigt stor fest. Nu, har jag också blivit inbjuden till en omskurninsfest och jag vet inte riktigt hur jag ställer mig till det. Troligtvis kommer jag gå, men är fortfarande väldigt skeptisk till att det är något man firar. Tack och lov för att det är en kille som ska omskura sig, hade aldrig stötta det ifall det var en kvinna. Snacka om att genus kommer in här....hahah. För killar handlar det om renlighet och visst det kan jag respektera. Men....varför fira???

Hur ställer ni er till omskurningar och att dess fest???

hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar