söndag 2 januari 2011

Nyårs firande

Då var ett nytt år här, 2011. Ett nytt år med nya möjligheter och nya löften!! Den sista dagen på året firades med goa vänner, Magda, Bella, Charlie och Aneek och lilla Lucas är ju inte till att glömma. God mat blev det också 3 rätters meny vad annars liksom: Räkcocktail med vitlöksbröd, Vildsvinsfile, hasselbackspotatis och såser, maräng och daimtårta! Mellan måltiderna blev det singstar, sällskapsspel och en del skitsnack. Klockan blev snabbt 00.00 och det firades med champagne,fyrverkerier och hångel...:) Sen pratade jag och Maina om höjdpunkter och dalgångar på det gågna året och bestämde oss för att detta året ska bli ett sjuhelskotta bra år. Mitt nyårslöfte förrutom dem gamla vanliga som att börja träna och plugga bättre är att jag ska göra mer äventyrliga saker. Våga mer helt enkelt och det ser jag fan verkligen framemot med glädje.

På nyårsdagen blev det frukost med vännerna. Innan vi begav oss hemåt tog vi en sväng inom brorsan och hans familj. Vi kunde ju lika bra passa på när vi ändå var i närheten. Det blev en trevlig liten fika/lekstund med dem små. Gud vad jag bara älskar dem små!!! Sen bar det hemåt till vårt eget hem. Mitt och Mainas hem!

Idag har jag bara pluggat en massa, måste bli klar med mina intressanta kurser. Men det är svårt att mixa jobb och plugg, man har liksom ingen ork när man kommer hem om dagarna. Därför är det skönt när man är lite långledig, får mer gjort då. Sen passade jag även på att gå en liten promenad för frisk luft behöver man alltid. Efter jag kom hem från promenaden bakade jag bröd i vår nya matberedare:D Me like it alot. Brödet blev sketagott, måste jag bara meddela.

Nu ska jag fortsätta se Arn.

Gott nytt år och god fortsättning på det nya året allihop!!

hejsvejs

1 kommentar:

  1. Matberedare?? Vad då?? Inte bread maker då?? Kul de blev gott iaf! Tack för ett gott år!! Får hoppas vi ses mer detta året!! PUSSS

    SvaraRadera