fredag 21 januari 2011

Malmö eller Helsingborg?

Igår kväll ringde brorsan och berätta att det stod en lägenhet ledig i Helsingborg om vi kände för den. Han är så snäll min bror ringer alltid när det finns lediga lägenheter. Så nu sitter jag och funderar på om Helsingborg är nästa mål. Lägenheten var en 2:a på 60kvm för 4600kr/månad. Vilket är ett bra pris på läggenhet. Dessutom så skulle dem renovera den om några år och göra den större, och det gillar jag!!! Men det är ett svårt val detta alltså.

Fördelar:
  • billig hyra
  • större lägenhet
  • mittemot min bror, så man kan få leka med brorsbarnen och äta grattis middag samt "låna" matvaror om man inte har hemma
  • Följa med och storhandla och få sakerna hemkörda till lägenheten

Nackdelar:

  • Lång resväg till jobbet (extra jobbigt om jag skulle försova mig, eller vid snöoväder)
  • Att bo mittemot brorsan och hans familj kanske inte alltid är så roligt. Typ inte när man har fester eller annat....

Sen kan man ju undra hur det blir när mamma och pappa kommer på besök....vem ska dem gå till mig eller brorsan. Fast å andra sidan, bor vi grannar med dem är det kanske jag som får sitta barnvakt och inte mamma och pappa.

Hm detta krävs faktiskt att tänka på. Men har inte så många dagar att betänka det.

hejsvejs

3 kommentarer:

  1. Jag röstar på Helsingborg! Du glömde ju även en annan fördel med Helsingborg...
    Jag och Bella bor ju då nära dig :D

    SvaraRadera
  2. Helsingborg röstar jag också på! Och som Magda sa jag finns i Helsingborg och flyttar magda hit så finns hon också här!! Men i vilket fall som är vi nära och vi kan ses ofta och göra saker ihop!!!! KOm igen My! Ta det Ta det!!!! Älskar dig puss

    SvaraRadera
  3. Föregåendes talan för Helsingborg är starka men jag röstar på Malmö för flyttar du till HB kommer du snabbt att tycka det är långt till Malmö och söker en tjänst i HB och då mister jag min kära kollega

    SvaraRadera