tisdag 15 februari 2011

Alla hjärtans dag

Igår var det ju alla hjärtans dag! Den började helt underbart med att jag låg i sängen och myste med älsklinge, har ju sovmorgon på måndag:) Sedan berättade han för mig att jag var tvungen att packa en väska med lite saker och ta med mig den till jobbet. Jag gjorde som han sa (for once) och begav mig sedan iväg till jobbet. Hela dagen ringde vi eller skickade jag lite kärleksfyllda sms till honom. Mitt i mellanmålet var det en kvinna som kom till mitt jobb med ett blombud och det var älsklingen som hade skickat mig en ros och en ballong där det stod I love you:) Blev superglad!

Eftersom jag hade blivit väckt på morgonen av mobilen som ringde och om jag kunde stänga idag, vilket jag gjorde så kom jag inte iväg förrän vid 18. Men 18.45 träffade jag Maina på Kockums fritid och han hade planerat att vi skulle spela squash, sen bada och basta. Tyckte det lät som en underbar idé och jag kickade hans ass rejält:P Lite ont i armen och i kroppen har jag dock idag, det är ju för bövelen 7 år sedan jag spelade squash sist. Badet var trevligt, även fast jag fick en fläskläpp. Bastun var varm och skön. Blev klar väldigt snabbt och vem tror ni jag fick stå och vänta på i 10 min?? Japp Maina var det. Men då stod jag och snackade med receptionisten, hon var väldigt trevlig. Iväg kom vi och inom affären med alla våra väskor för att handla lite alla hjärtans dag mat. Det blev räkcocktail till förrätt och kycklinggryta med ris, banan, jordnötter och kokos till varmrätt. Mysigt att mysa till det lite extra ibland. När jag kom hem såg jag även att Maina hade köpt mer blommor till mig - en vit lilja!! Min underbara älskling hade planerat allt så bra!!!

Jag hoppas att alla andra hade en underbar alla hjärtans dag, att ni fick chans att umgås med alla nära och kära som finns runtomkring er. Alla hjärtans dag är inte endast till för alla förälskade par, den är till för alla människor i hela världen och i alla dess relationer som dem kan ingå i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar