fredag 18 februari 2011

Brasiliansk vaxning

Idag var dagen D, då det skulle göras. Idag var det dags för den brasilianska vaxningen som jag varit så nervös inför. Har intalat mig själv hur smärtsamt det skulle komma och vara. Hade tom skämtat med Lotte om att jag skulle leta upp en pinne och ta med den att ha och bita i när det gjorde ont. Det blev dessvärre ingen pinne, utan min halsduk/sjal när det gjorde som mest ont. Men det var inte alls så farligt som jag trodde du skulle göra. Jag skrek inte utan berättade istället när det gjorde lite mer ont än man klarade. Lotte däremot sa att hon skrek:P
Så nu är man renrakad, len och fin. Det är en speciell känsla inte alls som när man rakar sig. Vem vet det kanske blir en nästa gång??? Det ska bli roligt att se hur Maina kommer att reagera på den. Han vet ju om det men vet inte hur det ser ut eller känns.

Så nu var den första utmaningen avklarad på mitt nyårs löfte. Vad händer härnäst?? Feel free att utmana mig i något.

Efter vaxningen (tack och lov hittade vi dit) stack vi till Aq-va-kul och badade. Det var inte alls lika roligt nu som när man var 7 år. Undrar varför....! Det mest händelserika där var när en kille gick in i bastun där vi satt näck och stirrade på våra snippor och bröst. Mest händelserika och skumma!! Hemma igen myste vi bara och lagade mat. Försökte hindra Lotte från att städa vår toalett och diska, gick inget vidare:P Men tack Lotte, det blev toppen:) Tack Lotte igen för din fråga om hur jag mådde, det är vad en verkligen vän gör. Frågar och tar sig tid att lyssna på svaret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar