tisdag 8 februari 2011

Dag 2 på träningen

Idag gick vi på en underbar promenad med barnen, blåsig, men dock helt fantastisk. Vi skulle gå på ljudjakt och samla in alla ljud vi kunde hitta. Det var helt underbart att se barnen testa sig fram med dem olika sakerna vi hittade. Barnen hittade bland annat glasflaskor, bh, cyklar, pinar, stenar, sina egna skor, löv som blåste, mff-kasse, ngt metallaktigt som de drag längst marken, poolen, pölen och en massa andra spännande saker som vi ska lyssna på på fredag (om vi får möjlighet). Och mycket fick vi gjort på vår planering även fast alla barnen var där för ovanlighetens skull. Men barnen lekte jättefint, och alla tillsammans jätteroligt att se. Jag hann även observera 2 barn som lekte med utklädnadssakerna i 10 min innan dörren stängdes i mitt nylle. Dem hade tagit på sig två av mina linne som jag tagit med och det blev ju som klänningar på dem. Samt att den ena hade högklackat och den andra hade satt gardinkransar runt både håret och halsen. Dem var verkligen ursöta:)

Ikväll har jag och Lotte-potte varit och tränat. Vi har simmat och varit duktiga:) Det blev även lite bastu.

(Nu är även tiden bokad för brasiliansk vaxning, så hörselskydd skickas hem till alla så ni slipper oljudet:P)

1 kommentar: