fredag 18 februari 2011

Begravning

Igår var jag och Maina på begravning tillsammans med resten av familjen och släktingarna. Begravningen för Doris skedde i Lund kl 11. När vi kom dit stod alla i hallen så det var ju att hälsa på alla ta sin ros och sen såg jag kistan. Jag kände mig ganska lung. Vi satte oss ner och kyrkklockorna började ringa och prästen började prata. Hela tiden försökte jag tänka på glada minnen med Doris så man hade ett leende på läpparna. Jag tittade mig omkring och upptäckte att både mormor och Ingegerd grät och när det var dags att sjunga psalmen som Doris alltid nynnade på brast det för mig. Där kom en och annan tår, men Maina fanns där som ett stöd för mig. Prästen berättade lite fina saker om hur Doris hade varit under sin levnadstid. Att hon ex älskade fastlagsbullar:) När vi hade lämnat över Doris till himlen så kom det ett starkt sken som lyste upp hela kapellet och då tänkte jag att nu har hon kommit upp till himlen.

Begravningen gick fint till och det var vackert när alla gick fram för att ta sitt eget individuella avsked. Vackert men sorligt. Efter begravningen åkte vi hem till mamma och pappa, jag, Maina och Palle för att fika lite och prata lite minnen om Doris. Sen åkte Palle hem för att hämta resten av familjen och Maina åkte hem för att träna sig på pingis inför turneringen idag fredag.

Resten av eftermiddagen lekte och busade jag med Ellen och Melvin:)

1 kommentar:

  1. Oj vad häftigt med skenet!! Hon har det säkert jätte bra och är det något så är jag bara ett stenkast ifrån dig!! Puss å kram

    SvaraRadera