onsdag 16 februari 2011

Mål, drömmar och planer

Alla människor har mål, drömmar och planer i livet. Dessvärre kanske man inte kan genomföra allt man vill eller på det sätt man hade tänkt sig. Men att bara ha något att sträva efter kan göra livet enklare trots the bumps on the road. Vad eller vilka är då mina mål, drömmar och planer i livet??

Mål:
Gammal vill man ju bli....tror jag. Eller vill man verkligen bli gammal, skröplig, blind och döv?? Hm krävs lite mer fundering på det.
Jobba och bosätta mig utomlands och få hjälpa människor.

Drömmar:
Att få jobba och bosätta mig utanför sverige och gärna europa.
Att få förändra och påverka åtminstone en människas liv till det bättre.
Har väl alltid drömt om att en dag får bli mamma och bilda min egen familj tillsammans med en underbar man.
Att få vandra altargången ner och att min pappa leder mig längst den. Att jag får min sagobröllop jag har drömt om sedan jag var liten. (Fast undrar ibland om det inte är lättare att förbli ogift och oförlovad, det verkar enklare så)
En annan dröm är att jag ska få stå på scenen en gång i livet och ha en riktig hitlåt och sen aldrig mer entra scenen igen. (Det lär ju förstås aldrig hända, om man inte räknar med den låten jag sjöng solo i 4års åldern och som tillskrevs vara min. Men vem kommer ihåg den idag??)

Sen var det nog slut på mina drömmar för denna gång. Dem kommer och dem går.

Planer:
Vilka planer har jag då?? Jag har planer på att åtminstone ha fött minst ett barn innan 30års ålder. Muta min pappa med skuldkänslor så att han leder mig ner för altargången:P Att gå ner i vikt och bli mer fysiskt aktiv (Tycker jättemycket om att röra mig och träna, men finner aldrig tid till det, inte förrän nu i varje fall). Att resa till platser och möta nya spännande människor som kan bidra till att jag utvecklas som människa. Att utvecklas på jobbet. OCH ATT FINNA EN NY LÄGENHET DETTA ÅRET!!!!

Det var lite av mina tankar om framtiden, sen får vi se när allt inträffar och det kommer säkert ske en massa förändringar och annat som korsar på vägen dit. Men jag ser ändå framemot det!

1 kommentar:

  1. Låter som bra planer. Tror jag absolut att du kan uppnå! utan tvivel :D You go girl ;)

    SvaraRadera