måndag 7 februari 2011

Helgen som gått

Efter fredagens festande så låg Maina bakis, hela lördagen. Själv var jag väldigt uttråkad och det slutade med att jag gick och hyrde 6 filmer. Egentligen hade vi bestämt oss för att vi skulle ut på brunch, men det sket sig pga Mainas tillstånd. Istället blev det film. Vi hann se två innan datorerna lade av helt. Mainas dator är helt cp och vi fick typ starta om datorn 5 gånger under filmen. Det blev varje fall den svenska filmen "För Kärleken" med Tuva Novotny och det blev även "Salt" med Angelina Jolie. Det var mysigt att se film, speciellt eftersom man hade en hängig sambo.

I söndags vakande jag tidigt och gick för att hämta mitt paket på posten vid 10.30. Det var mina bruna linnebyxor, 2 tankinis och ett par gråa leggings som kom:) Sedan tittade jag lite på tv och Spy Kids innan jag kände mig redo för att städa. Tänk att man kan känna sig i städtagen. Det blev faktiskt en stor förändring även fast jag inte blev helt klar. Tvättade även en massa igår kväll och städade min garderob och slängde massa kläder som jag inte använder. Jag slänger dock aldrig kläder utan lägger dem i Uff eller tar med dem till jobbet till vår utklädnads hörna. Allt ska återvinnas:)

Idag blir det mest en lung dag både på jobb och hemma. På jobbet har vi satt igång med våra 4 olika grupper och jag ansvarar för experimentgruppen så idag fick vi slabba med vatten. Vi undersökte vatten med olika saker, men det slutade med att de kastade vatten på varandra och blötte ner både hår och kläder. Men det är bara till att torka!! Klart man ska slabba:P Senare idag ska se om jag kanske kan få Maina till att följa med ut och gå ikväll eller träna en stund på gymmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar